brimikshallon

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Kerstin Frithiof - 4 mars 2014 08:29


--Idag är jag  b e k y m r a d,  sa matte precis nu.. Och  a r g, sa hon vidare och såg bister ut..


--Jaha, vilket vill du ta först.. Bekymren eller ilskan.. Hundarna  v e t  att matte inte är den som håller inne med vad hon tänker och känner.. Lika bra att få ut det så hon får frid i själen.. Så även  v i..


Bekymren gäller Strunten, mattes systers lilla feta katt, som levde nåra månader under första sin ungdom under systerns trappa.. Han har aldrig blivit helt tam.. Det är egentligen bara systern har har förtroende för.. Endast och allenast hon..


Han är väldigt skygg för matte just nu och hon är rädd att han flyttar tillbaka under trappan..

Tidigare har han tillåmed låtit hennes klia sej under hakan, men  n u  göra han  o m v ä g a r  runt henne..

Ytterligare ett skäl att önska att systern kommer hem snart.. Frisk och kry, givetvis..


Jaha: Det var bekymret.. Ilskan då..


Jo, matte såg en annons om ett semestermmål i Turkiet här på "bloggplatsen. se"..

Ett barn solade sej och mådde bra.. D e t  var väl helt i sin ordning, men så kom den stora feta grodan kväkande:

"Garanterat  l ä r a r f r i t t"  stod det med stora bokstäver..


--Herre Gud, fräser matte.. Sätter dom här intelligensbefriade fånarna till annonsmakare likhetstecken mellan lärare och nån slags  s k a d e d j u r,  exempelvis  l ö s s  eller  r å t t o r..

Men varför inte  skriva  a n n o n s m a k a r e  i stället, flinar hon till.. D e t  vore väl härligt att slippa  d e t sällskapet..


Är det nån som betvivlar att matte varit lärare.. Jodå, det har hon, och aldrig nånsin hon drömde om att umgås med  j o b b e t  på sin lediga tid.. Varken hemma eller i Turkiet..


--Har du gormat klart nu, matte.. Hundarna tycker matte börjar se ut som sitt vanliga jag igen..


--Ja, mina älsklingar.. D e t  har jag, och nu ska jag fjäska så mycket jag bara kan för Strunten så han  blir tam igen..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards