brimikshallon

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Kerstin Frithiof - 8 mars 2014 08:05


--Snart, sa matte, snart är jag utskämd för tid och evighet här i byn.. Ingen kommer att vilja ha med mej att göra, sa hon och såg både arg och lessen ut..

--Och det är helt och håller  e r t  fel, sa hon och slokade än värre..


Hundarna är idel förvåning.. Vad i all sin  d a r  menar matte.. Vå r t  fel att  h o n  skämmer ut sej..


Jo då.. Så smångom förstod vi vad matte menade..

Det är så här:

Precis när vi börjar vår kissrunda på morgnarna sätter vi i gång ett vrålskällande och rytmorrande utan dess like..

Det gör vi för att skrämma eventuella fiender innan  d o m  skrämmer  o s s..


Matte gillar inte alls att vi för oväsen.. Framför allt inte på lördag- och söndagmorgnar..


--Ni väcker grannarna, fräser hon och försöker få tyst på oss..


Matte  f ö r s t å r  inte, att vi ryter och vrålar lika mycket för  h e n n e s  del som för vår egen.. Vi talar om, att vi är beredda att  f ö r s v a r a  vår mänska med vårt  b l o d  om det skulle behövas..


--Tokfransar, säjer matte.. Men hon ser allt lite  s t o l t  ut trots allt..


Det måste vara skönt för henne att veta att hon har två bålda riddare, som inte låter  n å n  e n d a  i  h e l a 

v ä r l d e n  ge sej på henne..


Matte var och hämtade hem sin syster från sjukhuset i går.. Hon får vara hemma på permission till onsdag.. Både systern och kissarna gladde sej åt att hon kom hem.. Matte också.. Givetvis..


Hon ska åka tillbaka på onsdag för att  o p e r e r a s..


Jag, lilla Hallon, är också  o p e r e r a d .. Tre gånger är jag  o p e r e r a d.. Fast det är så länge sen att jag knappt kommer ihåg det..


--Jag är också  o p e r e r a d,  säjer matte.. Två gånger.. Så där leder du med 3-1, skojar hon..


--Och  j a g, säjer lilla mor och fnyser lite grann.. Jag är inte  o p e r e r a d  alls.. Och  d e t  är ändå det bästa..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards