brimikshallon

Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Kerstin Frithiof - 21 juli 2015 08:43

    

I morse vrålade vi hela kisserundan från början till slut..


Inledningsvrålet drog vi igång precis när vi kommit ut på gatan.. Det är ett "för-säkerhets-skull-vrål" för att skrämma allt som eventuellt kan tänkas få för sej att skrämma  o s s..


Nästa avgrundsvrål tryckte vi av utanför danskarnas.. O m  utifall att deras feta tik Chika skulle vara ute.. H o n  kan behöva få sej en tankeställare..


Vid grinden till Strätet var det dags igen.. Alldeles säkra på att det är fiendefritt runt stengärdshörnet kan man inte vara.. Nytt avgrundsvrål således..


Sen bajsade lilla mor och då var  j a g  extra vaksam.. Glodde argt omkring mej och morrade..


Längre bort på strätet såg vi ett par kvinnor, som stod och pratade.. Med sej hade dom en liten vit hund.. D e n  fick inte förbli oskrämd så vi gjorde vårt bästa för att höja ljudnivän ytterligare ett par snäpp..


D å  hände det skämmiga.. Damerna med hunden  s k r a t t a d e  åt oss.. Och så kallade dom lilla mor,  m i n  lilla mor, för en "sur gammal käring".. Och så skrattade dom lite till.. Tillåmed  m a t t e  drog på munnen..


All denna sinnesrörelse satte sina spår i min lilla mage, så jag var  t v u n g e n  att sätta ner svansen  mitt  framför Hellbergs grind..


--Du väljer då dina platser, sa matte.. Tur att jag aldrig går ut utan mina goda bajspåsar, sa hon vidare och städade upp efter mej..


Sista vrålet kom när vi fick syn på katten Tajson.. Matte skäms när jag vrålar på honom..


--Han var ju din  v ä n  en gång, säjer hon och ser båda arg och lessen ut..


Sen hade vi bara ett halvt kvarter hem, och den sträckan nöjde vi oss med att småmorra..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards