brimikshallon

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 6 februari 2015 06:39

    

Det är mycket som händer just nu.. Två dar har vi fått springa lösa.. Först i Boket och i går på Nytorpet..

Där uppe är det vinter och snö.. Sol och minusgrader är det här också..


Alldeles uppenbart var det mycket folk i skogarna kring Nytorpet för parkeringen var full av bilar.. Den rundan  v i  sprang var emellertid tom på folk.. O c h  hundar..


Matte och Agneta är noga med att vi inte kommer i kontakt med andra hundar eftersom lilla mor gillar action.. Vi vill ju inte att hon ska åka på smörj..


Det fanns en tid när vi inte alls undvek andra hundar.. Tvärtom.. Men det var innan lilla mor blev vår hund..


Jag är inte ett dugg hundilsken utan umgås glatt och vänligt med både folk och vovvar.. Visserligen skäller och morrar jag, men jag gör det mest för sällskaps skull.. Och jag kan lika gärna gorma på en parkerad bil som på en annan hund..


Fast en gång blev jag ordentligt rädd och gjorde mej ännu mindre än jag är.. Det var en söndag och vi åkte till Nytorpet.. Att det var "Lunken" den dan hade vi inte noterat.. Allt var frid och fröjd och vi mötte både mänskor och hundar..


E t t  ekipage skrämde mej ordentligt.. Det var ett par som hade med sej två jättestora varghundar.. Dom här bjässarna nosade om mej ordentligt.. Jag la mej direkt på rygg, visade magen och vek in svansen..


Tydligtvis insåg dom att jag var ofarlig och vände på tassen och fortsatte sin promenad..


Vad som hänt om lilla mor varit med törs varken matte eller jag tänka på.. Men, å andra sidan,  h a d e  hon varit med hade vi inte fått gå lösa.. Det hade väl inte hjälpt eftersom varghundarna var hur lösa som helst..


Matte var och handlade mat i går och glömde köpa potatis.. Således får hon göra en ny resa till mataffären idag..


--Varför skriver du inte  u p p  det du ska handla.. Vad hundarna vet så har dom flesta kunder med sej en  l i s t a  när dom går och handlar..


--Det vore att känna sej  b e s e g r a d.. Matte sätter hakan i vädret och ser stridslysten ut..


Besegrad.. Fnys..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards