brimikshallon

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 25 februari 2015 09:07

    

Gammal och trött.. Det är vår dator, det.. Och särskilt trög är den på morgnarna.. Precis tvärt emot matte, som är alert och pigg tidigt på dagen.. Och sen börjar sloka..


--Som en lilja.. Eller ros.. Matte behagar skämta..


Rörspolarna kom på utsatt tid i morse och fixade vårt avlopp.. Matte var med och hade kameran i högsta hugg..


--Försitter inga tillfällen till träning, säjer hon belåtet och märker att gamla takter sitter i.. (Matte fotograferade nämligen mycket på sextiotalet.. Gjorde mörkrumsarbete också)..


--Varför slutade du med fotandet, matte.. Hundarna undrar..


--Det var för bökigt.. Jag hade inget mörkrum så jag fick hänga upp filtar för fönstren.. Förstoringsapparaten var otymplig och min stackars mänska var förbjuden att öppna vissa dörrar i huset..


--Varför då.. Hundarna tycker inte att dörröppnande har med framkallningsarbete att göra ett enda dugg..


--För att inte släppa in ljus, förstås.. Inte för att han  k l a g a d e,  men  j a g  kände mej obekväm.. L a t  är jag också och det hela blev helt enkelt för bökigt..


 Den nya kameran har hon börjat få  l i t e  kläm på.. Åtminstone den delen, som handlar om att fotografera..


--Gu´vet vad  a n n a t  den kan användas till, muttar hon, och vänder och vrider på underverket..


Igår tog matte med sej hundarna till Stiby och vi var lösa under hela promenaden.. Matte hade örnblicken på lilla Hallon hela tiden.. Hade jag börjat äta lera och ävja hade hon kopplat mej direkt..


L ö v  åt jag dock, men dom kom opp innan vi kom till bilen..


Således var  m a g e n  rensad..


Vi undrar  s å å  om magarna kommer att bli rensade idag också. Hoppas.. Hoppas..




















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards