brimikshallon

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 14 februari 2015 09:18

    

--Ska vi titta på melodifestivalen i kväll, matte.. Och äta godis och chips.. Hundarna är inte så intresserade av "mellon", som det tydligtvis kallas numera, som av  p å s a r n a..


-- Nej vovvarna, det ska vi  i n t e.. Varken titta på melodifestivalen eller köpa prasslande påsar..


--J a g  för min del ska titta på gamla deckarrepriser: Morse och Lewis.. Och som vanligt kommer jag inte att kunna hänga med i svängarna.. Inte på de midsomerska morden heller.. Om jag nu skulle få för mej att glo på  d o m..


--Varför  t i t t a r  du då, matte.. Är det nån  m e n i n g  med det.. Hundarna är konfunderande..


Matte smilar upp sej:-- Är det nån mening med  "mellon" då, vovvarna.. Jag kan alldeles säkert inte hänga med i svängarna där heller..


Det är tydligen en hel del, som matte inte hänger med på.. Engelska deckare, som hon ser för andra eller tredje gången, melodifestivalen, och som grädde på moset: fotohanteringen på datorn.. F a s t  det sistnämnda medpå -hängandet börjar hon iallafall få en  l i t e n  hum om..


--Ska vi gå  u t  idag igen, matte..


--Nej mina älsklingar.. Idag ska både hundarna och jag vila oss.. Även  a t l e t e r  behöver pausa nån dag emellanåt..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards