brimikshallon

Alla inlägg den 7 september 2015

Av Kerstin Frithiof - 7 september 2015 08:16

    

--Medvetna  v a l,  sa matte och la pannan i djupa tänkarveck.. D e t  ska jag göra hela veckan, sa hon, och såg beslutsam ut.. Flummandets tid är över..


Saken är den, att matte håller på att läsa en bok, som hon  t r o r  är hittepå rakt igenom, men  s ä k e r  är hon inte.. I den här boken talas det om bland annat medvetna val.. Och om universums tillblivelse.. Och lite annat smått och gott..


Nu är det så, att vår lättpåverkade mänska gärna tar till sej ett och annat som hon inte fullt begriper.. Så ock detta med medvetna val..


--Det är väl ändå så, matte, att vi ofta nog inte har nåt val alls.. Hundarna försöker föra lite realism till funderingarna..


--Äh, jag menar såna vardagliga val som "idag ska jag klippa gräset" (vilket jag för övrigt  m å s t e.. Därvidlag har jag inget val).. D e t  var alltså ett dåligt valt exempel..


--Säj istället så här: "Idag ska jag baka ett bröd.". Eller "stryka färdigt tvätten"  eller "städa i köket".. Förstår vovvarna..


Hundarna nickar så öronen fladdrar.. Visst förstår  v i..


--Mmm.. Matte ser fundersam ut:-- Jag kan också välja att göra  i n g e n t i n g.. Och då är  d e t  också ett medvetet val..


Om  v i,  små hundar, finge göra egna val skulle det bli skogsvandringar varenda dag..


Har vi riktigt stor tur gör matte också skogsvandrarvalet idag.. Vädret är precis det rätta..


Jo, vädret.. Det var lite  k a l l t  när vi kissvandrade i morse..


Kiss och kiss, förresten.. Det är faktiskt mest  b a j s  vi åstadkommer.. Och matte städar upp och förundrar sej över att så små magar kan rymma så mycket bajs..


Dom fulla påsarna tar hon med sej hem, men vad hon ska med  d o m  till är för oss en gåta..


 


Den här bilden har vi visat tidigare, men matte tycker att det är "söt"..




























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards