brimikshallon

Alla inlägg den 7 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 7 juli 2017 05:55

    

Nästa vecka kommer Tony, häckklippare, med sitt gäng.. I år kommer han att ha mycket att göra hos oss..

 

Samtidigt som vi tycker det ser  t r e v l i g t  ut med all grönskan, inser vi, att om det får fortsätta på detta viset , kommer både huset och vi att helt begravas i växtligheten.. Törnmatte och lilla Törnhallon..


I går var lilla Hallon hos veterinären och fick sin spruta..


Fy Fabian så läskigt det var att komma dit igen.. Lilla hunden minns så väl behandlingen han utsattes för i våras: Först den grundliga undersökningen matte ställde om..  Med blodavtappning och röntgenundersökning.. Usch..


Och sen, när jag fick ont i munnen och fick smörjas och kletas in två gånger om dan en hel vecka.. Och sist men inte minst, när jag fick problem med öronen.. Matte hålls förresten och  p u d r a r  dom fortfarande en gång i veckan..


Det var hemskt att komma dit igen.. Tack och lov tog behandlingen bara ett par sekunder.. Men  d e t  kunde jag ju inte veta i förväg..


Matte var hos B. i går och bytte en del växter med henne.. Så idag (om en liten stund) ska hon plantera..


Meningen var, att jag skulle följa med och umgås med Skorpan.. Efter veterinärbesöket  (och i bakugnshettan) kände jag mej alltför trött och sönderstressad för att göra nånting anat än  v i l a  mej..


Idag är det betydligt svalare.. Den är disigt, och matte påstår att ljuset är skugglöst, nåt, som behagade henne på den tiden hon fotograferade..


--Fotograferar du inte nuförtiden, matte.. Lilla Hallon tycker väl, att matte knäpper både nu och då..


--Nu, lilla Hallon, tar jag  b i l d e r,  och  d e t  är nåt helt annat..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards