brimikshallon

Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 10 juli 2017 08:22

    

--Gillar du att läsa  a l l t  om kungahusen i Europa, matte.. Lilla hunden har ofta sett en rubrik i datorn "Allt om kungahusen i Europa"..


Matte ser aningen konfunderad ut, och verkar ta sej en allvarlig funderare på frågan..


--Nä, lika lite som jag läser om stjärnor i nöjesvärlden.. Dom och jag spelar liksom inte i samma division.. Om du förstår vad jag menar..


--Intresset från min sida är absolut zero..


--M-men du  p r e n u m e r e r a r  ju på en veckotidning med allt vad  d e t  innebär..


--Jo då, men  i n t e  på Svensk Damtidning.. J a g  prenumererar på en tidning med många och ofta svåra korsord.. Den kommer för övrigt i eftermiddag.. 


Den tidningen har jag  haft sen början på 90-talet.. Korsorden verkar bli lättare och lättare.. Antingen det eller så har jag blivit skickligare med tiden..


--M-men en veckotidning innehåller väl  n å t  annat är korsord.. Lilla hunden vill dra sej till minnes sida upp och sida ner med både bilder och text..


--Berättelser tillexempel, men dom läser jag inte.. Skulle för övrigt kunna skriva bättre själv.. Om jag kom på den  befängda idén..


--Matrecepten läser jag inte.. Jag har en hel mängd kokböcker i hyllan i köket, men lagar för det mesta mat på känn.. Och  g o t t  blir det..


--Skröt du inte lite grann nu, matte..


--Svar: nej.. Det är så här: När man lagar sin egen mat kan man få den  e x a k t  som man vill.. De´du, vovven..

 



Radion funkar men inte grammofonen knuten till den, så matte spelar sina skivor i bilen i stället.. Men bara på hemvägen.. Varför kan hon inte förklara.. Det har förmodligen em koncentration att göra..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards