brimikshallon

Alla inlägg den 8 september 2017

Av Kerstin Frithiof - 8 september 2017 08:19

    

--Jag är  t r ö t t,  sa matte sorgset.. Trött på tidningsartiklar, trött på politiker, trött på mesiga myndigheter och trött på smygförbannade svenskar..


--Jag är trött på folk som slår sej för bröstet och vill förbjuda fattiga stackare att sitta och tigga, men som släpper in horder av potentiella terrorister..


--Jag är trött på skäggiga barn, som tackar för gott mottagande med att slå sönder boenden..


--Jag är trött på svenskarnas svaghet för allt utländskt från rockmusik till talibaner..


--Jag är trött på politiker, som tydligen anser att deras främsta uppgift är att skrubba varandra på ryggen..


--Jag är trött på journalister, som tar strid för saker och ting som dom inte begriper.. Och håller tyst om sånt, som dom  k a n s k e  begriper..


--Jag är trött på alla vanliga Svensson, som mätta och dästa vänder ryggen till.. Eller, och det är värre, inte törs säga vad dom tycker..


--Jag är trött på att småflickor inte kan gå ut oantastade och jag är trött på dom varelser, som antastar dom..


--Jag är trött på att leva i ett kravlöst samhälle, där alla tycker sej ha rätt till allting utan motprestation..


--Jag tror jag håller på att tröttna på hela mänskligheten.. D e n  är i sej det största hotet mot den värld, den inte kan existera utan..






























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards