brimikshallon

Alla inlägg den 16 april 2017

Av Kerstin Frithiof - 16 april 2017 08:31

    

--Nämen, sa matte och tappade hakan: --Det har varit  f r o s t  i natt.. Och i går blaksnöade det.. Men  d e t  blev inte liggande..


--Är det  v i n t e r n  som har kommit tillbaka, sa hon..


En bit norr om oss låg snön kvar i går kväll, och  d ä r  har det säkert varit mer frost än hos oss..


     

Så här såg våra lökväxter ut för nån timme sen.. Visst är frostpärlorna på bladen vackra.. Lökväxter tar ingen skada av ett par minusgrader, men det hoppas matte att snigelynglen gör..


Frågan är hur det har gått med dom bristfärdiga knopparna på körsbärsträden..


Matte knegar på med sitt sticke.. Ett varv tar ungefärligen en timme..


--Håller du på att tröttna, matte.. Lilla hunden känner sin mänska vid det här laget och  v e t  att hennes väg genom livet är kantad med tappade sugar..


--Inte alls, lilla sötnos, men jag kommer att se till att inte ha så många färger och garnändar att hålla reda på i fortsättningen..


--Jag  h o p p a s  att det inte ska märkas att jag håller igen.. Och du ska veta, att det fortfarande är med det roligaste jag nånsin gjort..


Det är påskdagen och det är kanske på sin plats att önska världen en trevlig helg..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards