brimikshallon

Alla inlägg den 20 mars 2018

Av Kerstin Frithiof - 20 mars 2018 08:29

     

--Vårdagjämning, sa matte och gjorde ett litet hopp..


--Jag är så glad att det är mars och inte september, sa hon och strålade..


Lilla hunden undrade vad hon egentligen menade..


--Jo, nu blir dagen allt längre och längre.. I september blir den bara kortare och kortare..


Lilla hunden bryr sej inte så mycket om ifall dagarna blir längre eller kortare.. Jag sover gott i vår loppissoffa antingen det är höst eller vår..  Eller  d a g j ä m n i n g  vad det beträffar..

 


Man kan se, att det är väldigt ljust ute.. Fönstret ser alldeles vitt ut.. Ännu bättre ser man det genom sydfönstret..

 

Man ser att växterna trivs i ljuset.. Ibland blir det så ljust och varmt att matte får fälla persiennerna för att dom inte ska börja fara illa..


Det är 15 år sen matte målade väggarna rosenröda.. Alla (nåja, alla vi  k ä n n e r) varnade henne och sa, att hon skulle trötta på rödfärgen snart nog..


--H a r  du tröttnat på den, matte.. Lilla hunden vill som vanligt  v e t a..


--Näe min raring.. Lika lite som jag har tröttat på dej..


Det var  b r a  sagt av min mänska.. Hon belönas med en djup, belåten  h u n d s u c k..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards