brimikshallon

Alla inlägg den 5 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 maj 2019 07:10


Den här synen mötte mej när jag tittade ut genom köksfönstret för en timme sen:

 

Det är konstigt.. För nåra veckor sen var det full  v å r,  och nu är det nästan vinter.. Fast, det är klart.. Frost i början av maj är väl närmast det normala.. Om jag inte minns fel, infaller  j ä r n n ä t t e r n a  så sent som i juni.. 


I en Herrans massa år började jag dagen med en kissrunda i byn.. Och det är precis vad jag nu igen eftersom lilla Skorpan bor hos mej..


Jag har som bekant haft en och annan vovve: från newfoundlands till borders.. Mest  h a n a r.. Och jag har konstaterat, att alla, precis alla, oavsett storlek, beter sej precis likadant när dom kommer utanför dörren..


Kissa i höjden och på tvären är det absolut viktigaste i deras beteende.. Dom vill förstås markera en slags "Kilroy was here" så passa er bonnhunnar.. 


Hur mycket av det här beteendet som kan appliceras på  m ä n s k l i g a  hanar, kan man börja fundera över..


Särskilt om man bor i närheten av Sweden Rock.. Gräset brukar vara onaturligt frodigt runt träd och vid staket efter ölfesten i juni..


Solen skiner, men molnen börjas samlas.. Hoppas vädret kan tillåta en och annan vovvepromenad i dag.. Både jag och min lille gäst behöver det..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards