brimikshallon

Alla inlägg den 17 augusti 2019

Av Kerstin Frithiof - 17 augusti 2019 17:40


Det går framåt med läkningen.. Även om det inte går lika fort som i början..


Idag har jag burit fram strykbrädan, fällt upp den och strukit ett par byxor.. Jag tror knappast att jag hade klarat det för en vecka sen.. Jag hade iallafall inte  v å g a t..


Veckorna går fort.. Det verkar som om dom mest består av veckoslut.. Det är redan lördag, och det förefaller som om söndagen redan har börjat.. Jag tror knappt jag har sett en enda mänska ute idag..


Det är trädgårdsdag på Slottet i Sölvesborg idag, men  d i t  vågade jag mej inte.. Det får vänta till nästa år..


I morron ska jag gå i kyrkan och sen ska jag träffa Ulla och Roland, och det ska bli trevligt.. 


Jag har börjat rota i bokhyllorna efter gamla deckare, såna som jag läste i ungdomen.. Får växla dom med romarna..


Just nu läser jag "Mord i  kö" av Josephine Tey och förvånas över hur välskriven och spännande den är.. V i  köpte den på rea nån gång på 60-talet, men den skrevs redan 1929, och då var jag inte ens påtänkt.. Inte ens som en glimt "in my father´s eye" som engelsmannen så vackert säjer.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards