brimikshallon

Alla inlägg den 16 juni 2023

Av Kerstin Frithiof - 16 juni 2023 20:04


För ett par timmar sen blev himleb alldeles  å s k b l å  bortåt nordost..


Jipii.. Å s k a  på gång.. Åska och  r e g n.. Vilken lycka.. Men det smög sej (egentligen skulle jag vilja skriva sket sej, men väluppfostrad som jag är så gör jag inte det)..


Och nu skiner solen från en lika molnfri himmel som nånsin..


Är det nån som minns "skamhörnan".. D ä r  har jag tänkt att det ska bli en syrenberså med tiden.. Idag har jag rensat en del ogräs, som hotade att kväva syrenplantorna..

 

Bilden är inte bra, men man  k a n  ana syrenplanorna framför grannen stängselnät..


Efter rensningen (allt är inte klart än, men det  b l i r),  strödde jag ut lite prima gössel.. Och så vattnade jag också..

Hoppas det blir bra..


Framför syrenerna ska jag så gräs och så småningom skaffa en liten trädgårdssoffa och ställa där..


Min iunderbara jasmin, som jag tog ett litet skott av hemma hos morfar när vi precis flyttat in i huset, blommar riklgt.. Jag tog ett kort, men fann att det jag tog för ett år sen var mycket bättre.. Tack vare herr Rönnerdahl..   

Tänk, jag har haft glädjen att ha katt i två och ett halvt år nu.. 


Ett visdomsod fråm missen:--Kattens uppgift i livet är att ha det bra.. Mänskans att se till att han  h a r  det..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards