brimikshallon

Alla inlägg den 23 juni 2023

Av Kerstin Frithiof - 23 juni 2023 18:18


Jo,  n u  har jag kommit ihåg namnet på busken jag planterade igår:  P e r u k b u s k e  heter den..


En före detta kollega skrev på facebook och undrade om jag möjligen börjat bli tunnhårig..


En annan bekant föreslog att det handlade om rokokodamer i en operaträdgård..


Och en tredje berättade att  h e n n e s  perukbuske blommar nu.. Minsann..


Jag har precis varit ute och vattnat mina växter, både perukbusken och dom andra..


 


Som vanligt har jag sällskap när jag sitter vid datorn.. Annars mår varken jag eller kissen så bra i den fuktiga hettan..

H a n  vistas för det mesta ute om nätterna.. "Det är svalt och skönt då", säjer han.. 


En liten missommarlimerick för trevnadens skull..  (Det är  i n t e  jag som har totat ihop den)..


En löpare från Getapulien

Den må ni tro var en kuli´en

På missommardan

Han sprang genom stan

Och  ropade "Nu är det jul igen"..


Och med det sagt vill jag tillönska alla galaxens invånare, hur dom än ser ut, en  trevlilg missommar.. 


(Jag  k a n  stava till midsommar, men jag  v i l l  inte)..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards