brimikshallon

Alla inlägg den 26 april 2024

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..

 

Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas.. 

 

För övrigt träffade jag på ett gäng  h a r a r  som for omkring som kometer.. Om det var glädjerus eller parningslek kan jag omöjligt veta..Kanske både och..

 

Jag har inte rört på mej över hövan denna vinter, så med flåset var det si och så.. Desstom skaffade jag mej duktig träningsvärk i benen, särskilt i det högra..

 

Ä r  det verkligen fredag igen.. Jo minsann.. Fredag och regn i trädtopparna.. Faktum är, att det  b e h ö v s.. 

 

Jag hörde en gång en gammal bonne säja, att  f ö r e  missommar kan det få regna hur mycket som helst, men  e f t e r  gör torkperioder gott på grödan..   Fast han sa det förstås på  b r e d a s t e  blekingedialekt..

 

En parentes:

O m  det finns nån nytillkommen läsare, som undrar över min  s t a v n i n g,  kan jag tala om för hen, att jag stavar som det  r o a r  mej att stava.. Och för att jag törs och för att jag kan.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards