brimikshallon

Alla inlägg den 28 april 2024

Av Kerstin Frithiof - Söndag 28 april 09:34


Nu ska jag berätta om min senaste fluga, och den har bitit sej ordentligt fast.. Wordblitz..

Och så vill jag berätta om några personer, som särskilt sticker ut tack vare att dom är så förbålt duktiga..

 

Först vill jag nämna G. i Sundsvall.. Jag tillåmed tror, att det var han, som visade mej på spelet..

Han har blivit nån slags mentor, som uppmuntrar och klubbar ner med samma varma själ.. Senast jag fick ett meddelande från honom tyckte han att jag  u t v e c k l a t s.. De´ ni.. 

 

Och så har vi A-E, en skärpt före detta kollega, som har klått mej ordentligt gång på gång.. Nu har jag emellertid vunnit nåra gånger, så jag kanske  h a r  utvecklats iallafall.. Dock har jag lång väg att stappla innan jag hinner ikapp..

 

C. är en nykomling, en före detta  e l e v  faktiskt.. H o n  har absolut ingenting emot att spela skjortan av sin gamla lärare.. Jag minns inte att hon var särskilt fena på stavning när hon var min elev, men  n u  är hon det.. 

 

Sist men inte minst: min systerdotter E., som klubbar ner sin moster i skorna när hon inte far omkring med sin golden i smålandsskogarna.. Hon är värst av alla fantomerna.. Det kvittar hur många poäng jag knåpar ihop, hon har alltid det dubbla.. Tja, släkten är värst.. Fast  l i t e  stolt över henne är jag.. 

 

Och så finns det förstås ett stort gäng helt anonyma personer, som, vad det verkar, går in för att klå mej så mycket det bara går.. Nåja, jag klår tillbaka då och då.. Till min stora tillfredsställelse.. Pilutta er, gänget.. Vänta bara: en vacker dag kommer jag att sopa golvet med er..

 

Tja,  ä r  man pensionär kan man syssla med sådant här.. Förutom att det är ett trevligt (ibland iallafall) tidsfördriv misstänker jag, att det är bra för hjärncellen att få träna..

 

Solen skiner och snart går jag ut och fortsätter att rensa min uppfart..


 

 

 

 

 

nåt emot 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards