brimikshallon

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 28 april 2012 08:06

Idag artar det sej att bli hundsovarväder.. Det ska regna hela dan med början om en timme ungefär. Egentligen hade matte och hunden planerat en duktig vandring i skog och mark, men av detta blir inget.Visserligen vill  h u n d e n

gärna komma ut i den blöta, leriga naturen.. men...

--Joho, du.. Lerätare, säjer matte.. Hon uppskattar som bekant inte alltid mina matvanor..


Igår kväll skrämde jag nästan ihjäl både matte och mej själv..

Det var så här:

Jag hade lyckats ta mej upp i soffan i det rum där matte sitter och slamrar med datorn.. (Den soffan är det tillåtet att ligga i).

Gott och djupt låg  jag och snusade hoprullad i ena hörnet. Då hördes en skarp knall utanför. Jag vaknade med ett jätteryck och  t r i l l a d e  n e r  på golvet med ryggen före.. Lyckligtvis ligger det en tjock matta precis där jag damp så jag slog mej inte och inte heller  b r ö t  jag  nåt.. Men det var nåra ängsliga ögonblick innan jag samlat ihop mej och kommit på fötter..

Matte, som av erfarenhet vet hur ont det kan göra att dråsa omkull, blev fruktansvärt rädd att jag kommit till skada. Nu var det lyckligtvis inte så, men jag har fått ytterligare misstänksamhet mot allt vad hoppande heter.

Säkrast att hålla sej på marken och låta  m a t t e  lyfta mej när jag ska byta nivå..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards