brimikshallon

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Hettan fortsätter.. Tassarna iordninggjorda...

Av Kerstin Frithiof - 28 maj 2012 08:31

Go´morron så mycket..

Solen gassar, värmen är redan över trettio (på östersidan) och matte vattnar sina växter..


Lilla mor hotade Müller till livet i morse och jag bjäbbade med.. Vilket  i n t e  gillades av matte..

--Han är din  v ä n,  väste hon.. Och sina vänner bjäbbar man inte åt..


Igår hade vi en supertrevlig vandring vid Nytorpet. Lilla mor (naturligtvis) och Agneta var med. Vi gick den ljusblåa banan längs två sjöar, Långasjön och Stora Kroksjön.. Det är den absolut vackraste av slingorna.. Ungefär en halv mil lång..

Varma och trötta blev vi.. Tillåmed pilgrimsvandraren matte blev trött i benen..


Matte är nöjd och glad.. Hon fick en del dahlieknölar av goda vänner i stället för dom som frös sönder i vintras, och allihop har tagit sej..


I natt var det förskräckligt varmt. Matte brukar låta oss sova för öppet fönster, även om det är kallt ute, men när lilla mor är här stänger hon fönstret mycket noga. Detta för att inte lilla mor ska frysa..  H o n  får ju till skillnad från mej inte sova i mattes säng.. Följaktligen blir det väldigt varmt för mej och matte.. Alldeles huvudyra var vi i morse när vi vaknade..


Måndagsmorron är det och kloklippning har det varit.. Lilla mor satt och tittade på.. Lite intresserat liksom.. Jag undrade så smått om matte skulle klippa h e n n e s  klor också, men det sa matte att hon inte  t o r d e s ..

Lilla mor är  r ä d d  om sina tassar och tillåter ingen att komma nära dom..

Lika gullig som lilla mor är lika  h e m s k   kan hon tydligen vara..

Vare med det som det vill.. J a g  är glad att hon är här, och  m e j  är hon snäll mot.. Ja, mot  m ä n s k o r är hon vänligt inställd.. Så länge dom låter henne ha tassarna ifred..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards