brimikshallon

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 12 juni 2012 07:44

Det är nog tyvärr så som jag misstänkt, att min matte  i n t e  är särskilt  s m a r t ..

Så här var det:


För ungefär ett år sen köpte matte en stor, gammal gryta på loppis.. Den skulle hon plantera blommor i, sa hon..

Hela förra sommaren gick utan att det blev nån plantering i grytan.. Den stod ensam och övergiven i tvättstugan..

I går återupptäckte matte grytan och kånkade upp den och bestämde att hon skulle ställa den på garageuppfarten..


Iväg till Mjällby för att köpa växter och jord och lecakulor.. Allt avlöpte geschwint och till allmän (mattes) belåtenhet. Hem igen och ut på uppfarten med hacka och skyffel för att ta bort ogräset innan grytan kom på plats..


Det mesta som växte på uppfarten var vallmo.. Små ynkliga självsådda plantor.. Dom nändes förstås inte matte ta bort utan la lite gössel på dom i stället.. Så dom skulle må lite bättre, sa hon..

Och så planterade hon i grytan.. Margueriter... Hur smart är  d e t  av en person som har hela trädgården full av vanliga  p r ä s t k r a g a r ...

--Oj då, sa matte snopet.. --Men, sa hon sen, det blir finare när hela uppfarten är full av vallmo..


Garaget då.. Ska inte det användas till att förvara bilen i.. (Jag  v e t  att det ska vara ett och annat frågetecken i min text, men dom ser så konstigt  g r ö t i g a  ut så dom bryr jag mej inte om att använda mej av)..

--Äsch. sa matte morskt, bilen står ju ändå alltid på den  a n d r a  infarten..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards