brimikshallon

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 5 juni 2012 20:14

All sin dar.. Vad är det som händer?? Jag hör ett dovt dån utanför.. Det låter som om det vore nån slags naturfenomen.. Som åska fast mera  j ä m t  i tonen, liksom.. Och så hörs ett och annat mänskovrål.. Jag  t r o r  inte det här nya naturfenomenet  s k a d a r  mänskor precis.. Vrålen verkar inte smärtrelaterade .. Snarare är dom nog, om inte glada, så i alla fall liksom.. l i v a d e ..

Lilla Hallon tassar omkring och är bekymrad.. Det här var inget trevligt naturfenomen.. Lilla mor sover och matte verkar inte bry sej.. Dånen  k a n  man i värsta fall stå ut med.. Vrålen är värre.. Framför allt som dom kommer i oväntade stötar..

Vad i all världen  ä r  det för otrevligheter??  Det kan väl inte vara rockfestivalen som har skenat igång alla redan ..

Nä, rockfestivalen ska ju handla om  m u s i k  inte om oljud..


--Titta inte så på mej, säjer matte.. Det är inte  j a g  som låter..

--Nä, det begriper jag väl, men jag hade en liten förhoppning om att du skulle kunna förklara för mej vad det  ä r  som för sånt oväsen, säjer lilla Hallon uppgivet..

--Lilla, lilla Hallon.. Det är rockpiplena som har börjat förfestivala, säjer matte och suckar så smått.. Det här och värre får vi finna oss i ända till söndag..

--Betalar dom är piplena för att vara här och föra oväsen, frågar lilla Hallon..

--Lilla, lilla Hallon.. Dom betalar, lita på din matte, säjer matte och tillägger, att hade  h o n  så gott om pengar som rockpiplena verkar ha, så inte  skulle  hon slösa bort dom på att tälta på en äng, lyssna på åskliknande oväsen och vråla..


Av Kerstin Frithiof - 5 juni 2012 07:45

Alldeles glad blev jag i går när matte var och hämtade lilla mor.. Och jag var med.. Och sen hämtade vi Agneta och for till skogen.. Alldeles, alldeles glad blev jag.. Och alldeles, alldeles glad kommer jag att vara hela veckan för lilla mor ska bo hos oss ända till på söndag.. Tänk vilken fin överraskning..


Nu ska jag berätta om mattes städning.. Hon började storstilat och helt efter planerna med att tvätta fönstren i vardagsrummet.. Det jättestora fönstret, som man måste vippa på och sen skruva upp med en mejsel, har inte gått att öppna på minst fem år.. Matte var inte så värst optimistisk när hon satte i gång med att försöka få upp det..

Tänk, fönstret öppnades hur lätt som helt.. Vilken glad överraskning.. Eftersom det var så länge sen sist fick matte tvätta det flera gånger, men oh, så klart och fint det blev..

Den lite längre fönsterräckan, den mot söder, där matte har sitt så kallade "orangeri" och där vi har haft en del lusbekymmer i vår, d e n  fönsterraden gick däremot  i n t e  att öppna..Det var ju också en slags överraskning.. 

Jaha, således fick matte nöja sej med att tvätta  i n s i d a n  på dom här rutorna.. Men det var vackert så.. En klar förbättring..

Resten av vardagsrummet gick som en dans och under fortsättningen av veckan ska resten av huset städas..

Tänk, så fint vi kommer att få det då..


Och tänk så  r o l i g t  lilla mor och jag kommer att få...



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards