brimikshallon

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 9 september 2012 08:07

Först och främst:

--Lilla Hallon, Hindbär, Framboise, Ceasar Imperator hälsar omvärlden och önskar go´söndag..


--Var lagom pompös, fnyser matte.. Du är väl ingen Caesar imperator.. Visserligen är du en person av vikt i din mänskas liv.. Men nån romersk  k e j s a r e  är du då rakt inte..

--Nähä.. Men go´söndag i vilket fall som helst..

Matte instämmer helhjärtat i denna fromma önskan..


I går hände följande:

Matte och hunden gjorde en långpromenad på ett par timmar i Boket och  d ä r  var det verkligen aktivitet.. Hundaktivitet..

Först mötte vi två dvärgpinschrar som förfärligt gärna hade velat sätta tänderna i Caesar imperator.. Jag blev dock inte speciellt imponerad av dom utan morrade lite stillsamt tillbaka..


Sen träffade vi Collin, en jättestor labbe, precis lika gammal som jag på en månad när..

Jag blev väldigt glad när jag såg honom och började dansa och sjunga..

--Hoppa och skrika, snarare, muttrar matte.. (Det är inte alltid matte gillar mina närmanden till andra hundar)..

-- Folk kan tro att du är farlig, säjer hon.. Dessutom kan  h u n d a r n a  tro att du mopsar dej.. Och  d å  kan det gå riktigt illa för lilla imperatorn.


Nu var Collin liksom jag av det beskedliga slaget så vi pratades vid en stund och det gjorde våra mänskor också..

Collins mänska berättade att han (hunden alltså, inte mänskan) var uppfödd tillsammans med borders.. Sämre syskon kan man ha, tycker jag och det tyckte tydligen Collin också för vi samsades på bästa sätt..


Sen träffade jag en annan stor hund, som jag har glömt namnet på, men det är länge sen vi sågs så jag är förhoppningsvis ursäktad.. Också  d e n  hunden var vänligt inställd till mej..


Vänligt inställd var inte en annan liten hund, gårdshund kanske, för hon ville utan krus mörda mej.. Min värdighet förbjöd mej dock att vilja mörda tillbaka så jag gjorde mej stor och bred och gick med stor grandessa därifrån..


Och så är det  s ö n d a g  igen.. Den dag som matte tycker allra sämst om..

--Fast det går an när det är sommar och i alla fall  s o l s k e n , säjer hon..

Riktigt hemskt blir det till vintern när det är mörkt och blött.. Då kan vi, enligt matte, lika väl strunta i att gå upp över huvud taget..

Go´söndag..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards