brimikshallon

Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Slutklippt..

Av Kerstin Frithiof - 8 september 2015 06:33

    

--Jaha, det var  d e n  maskinen,  det, sa matte surt och föste in gräsklipparen i garaget..


Faktum är, att matte inte klarade av ens att dra i snöret i går när hon skulle starta klippmaskinen.. Hela apparaten var fullständigt  d ö d..


Matte anser, att det inte finns nånting som är så illa att det inte kunde vara värre.. Maskinen kunde ha lagt av i somras, när gräset växte tjockt och högt och behövde klippas var tredje dag..


Som det är nu, är det i stort sett bara gräs fläckvis, och  d e t  får vänta på frisering till nästa sommar.. Matte anser sej inte ha råd att köpa en ny maskin eftersom hon först och främst måste köpa nya vinterdäck till bilen..


--Kan du inte köra med dom däck du köpte för ett par  m å n a d e r  sen.. D o m  är väl inte uppslitna på långa vägar.. Hundarna tycker, att det är ett förfärligt slöseri att köpa  d ä c k  stup i kvarten..


--Gör jag  d e t  och polisen får se det åker jag på böter, och kan jag inte betala  d o m  hamnar jag förmodligen i fängelse..


Att matte ska hamna i fängelse är det värsta hundarna kan tänka sej.. Vem ska ta hand om  o s s  om matte måste skaka galler.. Nä, det är nog bäst att gräset får växa ett tag till och att matte lägger krutet på nya däck om ett par månader..


--Äsch, säjer matte och ser glad ut.. Jag har gjort så fint i trädgårn för övrigt så inte gör det nåt om gräset tovar sej lite.. Det har det gjort förr..


I dag ska vi ha en lunchgäst.. Matte byter lunch med en gammal barndomsvän ett par gånger varje gång kamraten är på besök i sin sommarstuga i Boket.. I söndags åt matte hos  h e n n e  och idag ska matte bjuda tillbaka..


--Det kommer att bli en varm och solig dag så vi kan kanske sitta  u t e  i min resaiklade trädgård och äta, säjer matte hoppfullt..


I går var det en "glädjens dag"  för två små hundar.. Vi fick springa lösa i nästan en timme på Nytorpet.. Det sker troligen inte i dag eftersom matte som sagt ska ha en gäst till lunch..





























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 13 maj 17:51


  Så roligt att min lilla prydnadsapel, som jag planterade för två år sen, har börjat blomma..   Jag var precis ute och tog kortet.. Visst är det lilla trädet  f i n t..   Det står tillsammans med åtskilliga andra buskar och örter, men do...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 11 maj 10:21

  I dag är det den elfte maj, jippii...   --Jaha, undrar givetvis varje förnuftig person i det här landet.. --Vad är det för märkvärdigt med det då..    Varje förnuftig svensk  u t o m  alla förnuftiga och oförnuftiga i  M ö r r u m.. För i...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 10 maj 10:07

  Jojomän.. Flytten av fjärilsbusken gick bra.. Visserligen hade den djupa rötter så jag fick gräva ordentligt för att få upp den, men  p l a n t e r i n g e n  gick som en dans..     Man kan se dom nya skotten längst ner på plantan.. Rester...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 9 maj 09:25

I höstas fick (läs tiggde) jag en buske som skulle slängas.. "Den var inte livskraftig", sa hon, som stod med spaden i hand för att gräva upp den misshaglige..Men jag, född optimist, trodde att busken skulle trivas bättre om den fick flytta till en a...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 8 maj 17:29

  Puh, äntligen.. Jätteväxterna i sydfönstret är äntligen borta.. Ett par "ättlingar" behöll jag iallafall:    Det kostade på, minsann, att bära ut jättekrukorna.. Jag fick jobba med dom på trappan för inomhus hade det blivit för mycket jord oc...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards