brimikshallon

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 9 mars 2017 08:11

    

 


Den här fina krukväxten fick matte igår av en grannfru.. Hon hade hjälpt henne med en transport och som tack fick hon en vacker växt och en flaska vin..


Alldeles för mycket tyckte matte, men blev väldigt glad..


--Tänk att nån gjort sej besvär för min skull, säjer hon..


Lilla Hallon kom till Sternö i går.. Vi gick en av dom handikappanpassade lederna.. Och det tog  t i d. .


Inte för att lilla Hallon är handikappad, men det var många dofter och markeringar som måste undersökas.. Och pinkas  ö v e r..


Och så träffade vi en hovawartflicka, som jag blev vän med..


Jag har aldrig träffat en hund, som jag inte kunnat samsas med.. Med lilla mor var det tvärt om.. H o n  hade ingen tanke på att samsas.. Action var hennes melodi..


Igår kväll kom det lite blötsnö, men den smälte bort direkt.. Ingen kan vara gladare än matte.. Mej kvittar det faktiskt..


--Kommer vi till skogen idag med.. Lilla hunden ser förväntansfull ut.. Svansen i topp..


--Skulle inte tro det.. Matte  l o v a r  iallafall inget som hon inte kan hålla.. När jag tänker efter så har hon faktiskt aldrig ljugit för sin lilla hund..


--Nä, säjer matte, det har jag inte, säjer hon.. Och tillägger att det inte alls beror på moralisk förträfflighet..


--Det  s y n s  på mej när jag försöker mej på en lögn, säjer hon.. Således är ljugande meningslöst..

























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards