brimikshallon

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 21 mars 2017 10:32

    

--Det är  m ä r k l i g t, sa matte fundersamt.. Sen jag var ute förra veckan och fotograferade  e k a r  så ser jag ekar överallt..


--Att det fanns så många och så gamla ekar precis överallt har jag aldrig lagt märke till tidigare..


--Heder åt dom markägare, som har låtit bjässarna vara kvar.. Och dessutom låter u n g a  ekar få vara ifred..


--Varför skulle inte ekarna få vara  k v a r.. Lilla Hallon är mystifierad..


--Många markägare vill hellre ha  g r a n s k o g  än blandskog och ädellövskog eftersom granskog genererar  p e n g a r..


--Hur kan granar ge..gnre.. det där du sa, matte..


--D e t,  du lilla korv, tillhör livets stora mysterier..


Apropå  v ä x t l i g h e t:  Forsythian håller på att slå ut.. Särskilt dom knoppar som finns nära marken..

 


Vår facebookfunktion har försvunnit.. Den är indragen och matte vet inte hur hon ska återställa den..


Förmodligen har operatören handlat i all välmening, men  d e t  tycker matte i stället är oförskämt gjort..


Matte kan nämligen inte datorspråket, och den gång hon fick facebook var det en annan person som installerade åt henne..


--Jaha, ajöss med fejan, sa matte.. Förra året var det mailfunktionen som rök.. En snäll dam hjälpte matte att få en ny brevlåda, men det är ytterst få meddelanden som släpps igenom av Google..


--Nåja, jag har levat största delen av mitt liv utan både mail och facebook så jag klarar mej fint utan.. Bara vi får behålla lilla Hallons blogg får vi vara nöjda..


--Är du lessen, matte, eller  a r g..


--Ingetdera, vovven, men lite snopen..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards