brimikshallon

Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 10 mars 2017 09:07

    

Matte knegar på med en   h e m u p p g i f t,  som ska lämnas in på onsdag.. En  b e g i v e n h e t s s t o m m e  över Sölvesborg..


--Tycker du att det är  s v å r t.. Lilla hunden är som vanligt intresserad av allt matte tar sej för..


--Nä, inte speciellt..


--Är det  r o l i g t..


-Nä, inte speciellt..


Vovven har nämnt, att matte har börjat på en guideutbildning.. Meningen är väl, att hon så småningom ska få hand om turister.. Ungefär som hon gör i  k y r k a n  på somrarna..


--Längtar du efter att få börja guida, då.. Ännu håller svansen toppositionen..


--Nä, inte speciellt..


Nu föll svansen..


--Varför  b ö r j a d e  du på den här utbildningen då.. När du inte visar nån större entusiasm.. Hunden känner sej smått förvirrad.. J a g  skulle aldrig göra nåt som jag inte ivrade för..


--Det var nog mest för att träna  h j ä r n a n..  För att se om jag  k a n,  tror jag..


--K a n  du det, då.. Lilla hunden blir mer och mer förvirrad..


--Jo då.. Dessutom är jag intresserad av  g r u p p d y n a m i k.. Det är alltid intressant att se hur dom olika deltagarna grupperar sej, vilka roller dom tar, hur dom förhåller sej till varandra .. Å de´..


--Du då, matte.. Hur förhåller  d u  dej till en ny grupp..


--Avvaktande, vovven.. Avvaktande och lite vid sidan av..


--Har det här nåt med  d ö d s s y n d e r  att göra.. Lilla Hallon blir mer och mer betänksam..


--Inte ett dugg, hoppas jag iallafall.. Snarare med min förkärlek för ensamsegling..


    

Inte en inlaga utan en  v ä x t l i g h e t s b i l d.. Hasseln blommar för fullt, och nyss gick fasantuppen och sprätte under den.. Sorgligt nog flaxade den iväg innan matte fick upp kameran.. 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards