brimikshallon

Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 27 mars 2017 17:33

    

--Matte, matte,  v e t  du vad klockan är.. Lilla hunden är upprörd och känner sej förbigången..


--Var har du  v a r i t  hela dan, och vad har du  g j o r t..


--Tja, lite  h ä r  och  d ä r, och så har jag köpt  h u n d m a t..


--Inte mera  m a g e r m a t,  väl..


--Jo då, en hel säck, men du får annan mat också.. Iblandad i magermaten.. Som du  v ä l  vet..


Matte har alltså knappt visat sej idag.. Ärligt talat saknade jag inte henne direkt, eftersom jag sov gott hela tiden..


När hon sen kom hem gick hon ut och  p å t a d e.. Rosorna skulle klippas.. Och så hittade hon vårens första påskliljor..

 

--Ska du sätta in dom i en vas.. Lilla hunden har precis fått för sej, att det är så mänskor förfar med blommor..


--Aldrig i livet.. Det vore att ta död på dom direkt.. Min mänska är tydligen undantaget som bekräftar regeln..

Om blomplockning vill säja..


Det är soliga dagar just nu.. Varma dessutom.. Matte gick i skjortärmarna när hon var ute och klippte i eftermiddag..


Om nån undrar vad det är för en lite buske bakom påskliljorna, så är det buxbom.. Man kan dessutom se tulpanblad..


--Är du  g l a d  för att det börjar våras, matte..


--Otroligt, enormt glad, vovven.. Och allra gladast är jag för dom ljusa kvällarna..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards