brimikshallon

Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 3 maj 2018 07:58

     

Körsbärsträden börjar blomma:

 

Det är mycket som händer "im wunderschönen Monat Mai".. (Nu fick jag svänga mig med lite utrikiska också)..


Något jag innerligen hoppas slippa är frost..


Det och alikefest lite senare i sommar..


Igår blev jag bjuden på kalvfilé.. D e t  har jag inte ätit det här årtusendet.. Knappast förra heller.. Otroligt gott var det i alla fall..


Jag har gjort klart häcken mot gatan.. Fint blev det..


Eftersom jag är en märklig blandning av pedant och latmaja, är det konstigt att  n å n t i n g  blir färdigt.. 


Först går jag och tittar och gruvar mig.. När jag sedan sätter igång gnetar jag och pillar upp minsta lilla ogräs och skakar av jorden.. Noga, noga..


När sedan allt är klart (och då har det blivit ordentligt gjort) går jag och njuter av resultatet.. Mallar mig nästan..


Idag bör gräset klippas.. D e t  ger ingen ångest längre.. Klippmaskinen fungerar perfekt och lätt hantera är den.. Väger knappast något..


Här sitter jag och skriver om vardagligheter.. Egentligen vill jag skriva om det oändliga vemod som håller på att sänka sig över mig.. Men jag skyggar.. Känner mig inte riktigt mogen att tackla det ännu.. Är väl feg, antar jag..


 

Det här är en av mina favoritbilder.. Jag tycker den symboliserar mod och framåtanda, något som lilla Nellie hade oändligt mycket av.. Jag behöver samla lite av den varan just nu..


 

Den här bilden känner jag mycket för.. Hundarna käckt på väg och jag följer som en oklar skugga.. De är redan framme vid målet, men jag har en bit kvar.. Och jag kan inte låta bli att undra hur den biten kommer att bli..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards