brimikshallon

Alla inlägg den 2 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 2 augusti 2018 08:53


Jag har velat omkring på denna jorden ett otal år, och det enda jag har lärt mej är sånt, som kan betecknas som värdelöst vetande.. Om man inte räknar att missa avtagsvägar och laga sås, förstås..


Men jag  l ä r  mej.. 


I går lärde jag mej att magnesium ska man ta om man har kramp.. Magnesium och salt.. 


Jag till apoteket och köpte magnesium.. (Salt hade jag redan hemma).. Och se, det hjälpte.. Tack, Anna!


Idag är det lite svalare.. Bara 29 grader på östsidan.. Och så  b l å s e r  det.. Inte mycket, men varje fläkt är välkommen..


Att jag gillar växter (och  d j u r,  givetvis) har väl inte undgått nån.. 


I våras höll en av mina krukväxter, som jag haft i minst tio år, och som jag inte vet namnet på, att dö.. (Kära nån, den  h ä r  meningen skulle hedrat Caesar, så lång och krånglig som  d e n  är)..


Nåväl.. Jar satte en del av växten i vatten och där stod den länge och väl och till slut fick den nån slags rötter.. Minimala sådana.. 


Jag satte plantan i jorden och hoppades på det bästa..

 

Minsann.. Ett litet skott visade sej för en månad sen..


Idag ser plantan ut som följer:

 

Y t t e r l i g a r e  ett skott har börjat skjuta upp.. Och jag fröjdar mej..


Nu flyttar jag aldrig på plantan mer.. Jag tror inte den tålde en flytt och att det var därför den dog.. 


Den får stå på köksbänken hur stor den än blir.. Halleluja..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards