brimikshallon

Alla inlägg den 4 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 4 augusti 2018 08:29


Jag undrar om jag inte gjorde nåt  o f ö r n u f t i g t  för att inte säja  e n f a l d i g t  i går..


Kommunikationsbolaget Tre ringde och frågade om jag ville förnya mitt abonnemang (tack SAOL), och  d e t  ville jag förstås.. 


Men  s e n   frågade den sluge gossen i luren om jag inte kunde tänka mej en  s u r f p l a t t a  till ett mycket förmånligt månadspris, och det kunde jag märkligt nog..


"Märkligt" eftersom jag inte  v e t  vad en surfplatta är.. Det känns både lite spännande och lite ängsligt att gå och vänta på försändelsen.. 


Jag vet åtminstone  e n  om inte  t v å  gamla bekanta, som kommer att retas med mej och påstå, att jag är lättlurad..


Nu tror jag inte alls, att jag har blivit  l u r a d.. Jag kommer alldeles säkert att få en alldeles utmärkt surfplatta, men jag  vet som sagt inte vad det  ä r.. Således har jag inte blivit lurad.. Jag har lurat mej själv..


Men, Herre Gud, man lever bara en gång, och nog ska man väl kunna slira lite på vägen.. Jag är nästan alltid ordentlig och småfeg.. Nån gång måtte man väl kunna få vara lite oförnuftig..


Jag håller kanske på att ändra personlighet och bli en riktig "happy- go-lucky"-typ.. Det är kanske på tiden förresten..


Lilla Skorpan ligger vid mina fötter när jag plitar detta.. Det känns väldigt  b r a  att ha en liten hund vid fötterna..


Igår lämnade jag honom ensam en halvtimme ungefär.. Vad jag begriper har han inte trösttuggat på nåt.. Men han blev glad när jag kom in igen.. 

 

LIlla, lilla Skorpan har en stor, stor plym på sin lilla svans..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards