brimikshallon

Alla inlägg den 3 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 april 2019 07:54


På min sydsida står en forsythiabuske.. Den har bott här länge.. Nästan lika länge som jag:

 

Inte sjutton är det meningen att den ska se ut så här redan i början på april.. Det är nästan en månad för tidigt..


Annat bekymmersamt är grannens stor blodbok.. Den håller på att lövas, och  d e t  är alldeles för tidigt det också..

 


För närvarande passar jag lilla Skorpan, och på våra promenader ser jag mängder av vårtecken: Björkar som håller på att få musöron tillexempel.. 


Fast, å andra sidan: Jag minns andra tidiga vårar och jorden gick inte under  d å.. Fast vem vet.. Vi kanske står och väger.. Är det  s å  går det fort.. 


Vi kanske ska lyssna lite mer uppmärksamt till undergångsprofeterna.. Greta Thunberg tillexempel.. Fast hon får mej att tänka på en katastrof som inträffade på 1200-talet..


En  b a r n h ä r  gav sej iväg för att återerövra Jerusalem.. Hur  d e t  gick behöver man inte särskilt mycket fantasi för att fatta..


Vad jag menar är, att, visst, det är underbart med eldsjälar, men får dom inte med sej makthavarna, lär deras ansträngningar vara förgäves..


Jag har exempelvis svårt för att tänka mej Donald Trump värna om miljön.. H a n  värnar nog mest om dollarn..


Kan man som den lilla mänska man är inte göra  n å n t i n g.. Jodå, visst kan man det.. Använda så lite plast som möjligt tillexempel.. Inte förbruka mer bensin än absolut nödvändigt åsåvidare.. Många bäckar små..


Tja, e n  sak är iallafall säker: Det var roligt så länge det varade..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards