brimikshallon

Alla inlägg den 22 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 april 2019 07:12


När jag kastade ett öga ut genom kökfönstret för en stund sen, var det  d e t t a  jag såg:

 

Grannens enorma fågelbärsträd.. Tänk bort TV-antennen..


Den granne, som planterade trädet, är sedan länge borta och huset är i andra händer.. Men  t r ä d e t  finns kvar:

"Ett träd till mänskors glädje".. Jag tror det var Mats Paulson som skrev visan för länge sen..


Jag gillar att experimentera.. Har alltid gjort.. Just nu experimenterar jag med morronkaffet..


För en tid sen upptäckte jag hur  g o t t  det är med duktigt med socker och  v i s p g r ä d d e  i kaffet.. Nu har jag lagt till ett och annat.. Igår vaniljsocker och idag kanel.. Kaffet blir bara godare och godare.. I morron testar jag kardemumma..


Nu fattas bara att jag blandar i konjak, men  d e t  kommer jag  i n t e   att göra.. Inte på morronen iallafall..


Igår klippte jag gräset.. Iallafall det lilla som finns.. Förra årets torka gick hårt åt det..


Träden slår ut.. Det måste vara rekodtidigt.. Inte ens 1989, som var ett rekordår på många sätt, grönskade det så tidigt.. Jag vet inte om jag ska glädjas eller vara bekymrad.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards