brimikshallon

Alla inlägg den 18 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 18 april 2019 11:01


Jag undrade i mitt stilla sinne varför den här dan heter Skärtorsdag..


Och det man undrar över kan man slå upp.. 


Gjorde så, och fann att ordet skär betydde  r e n  och syftar på att Jesus tvättade lärjungarnas fötter innan han instiftade nattvarden.. Tja som sagt, alltid lär man sej nåt..


Svalörten har invaderat hasselsnåret, och där får den samsas med ramslök och körvel..

 

Det råder nästan full sommar ute.. Jag satt ett par timmar på ena uppfarten och rensade ogräs.. Det var varmt och skönt.. Och  t y s t.. Inga gräsklippare som väsnades och inga fotbollsspelande småkillar som dunkade och vrålade..


Jag har märkt, att ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag tystnad..


Tänk, det fanns en tid när man trodde, att häxor for till Blåkulla.. Det märkligaste av allt var, att tydlgen trodde kvinnorna det själva.. I allafall en del av dom.. Tja, världen vill bedragas..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards