brimikshallon

Alla inlägg den 26 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 26 juni 2021 13:44


Jag slog mej precis ner framför datorn för att knacka ner det absolut uppenbara: att det är missommardan idag, när jag kom att tänka på, att det kanske är en och annan, som undrar varför jag så konsekvent stavar  f e l  till midsommar..


Svaret är, att det  r o a r  mej att genomföra en och annan "stavningsreform".


Lika roligt som jag har när jag hittat på en befängd stavning, lika sorgligt tycker jag det är, när jag upptäcker att jag skickat iväg ett  o m e d v e t e t  stavfel.. 


Har sen stavfelet hamnat i  r u b r i k e n  är det rena  t r a g e d i n..


Apropå  r u b r i k:  ingen lär väl ha undgått att märka, att  d e n  är det  s i s t a  jag skriver.. Och ibland  g l ö m m e r  jag att skriva rubrik överhuvudtaget.. Då  s k ä m s  jag ordentligt..


Jo, missommardan,  d e t  är nog årets mest  a v f o l k a d e  dag.. Det skrev jag redan i en dagbok för trettio år sen, och det känns fortfarande så..


Dagbok skrev jag i vanliga collegieblock och jag skrev med tryckpennor stulna i klassrum där jag gästspelade i min egenskap av  p o o l..


Att pennorna skulle vara   s t u l n a  var viktigt.. Jag tror ingen nånsin märkte stölderna..


Dagböckerna finns inte längre kvar.. Dom förstörde jag.. Jag behövde väl inte skriva av mej längre.. För det var därför jag började.. 


Det skulle behövas ordentligt med  r e g n.. Körsbärskarten har börjat torka och trilla ner.. 

 

Det här är ingen trevlig syn..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards