brimikshallon

Alla inlägg den 28 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 28 juni 2021 10:10


Tack Anna för kattartikeln, och tack Göran för din kommentar.. T v å  kommenterer på samma dag.. D e t  händer inte ofta (höll jag på att skriva.. Det har  a l d r i g  hänt)..


Herr Rönnerdahl kom precis in, dammig som värsta jordhögen.. Och så sa han att han var  h u n g r i g.. 


Eftersom jag visste att det fanns torrfoder i ena skålen och vatten i den andra, låtsade jag inte om  att jag hörde honom..


Då sätter kissemissen en  v a s s  klo i tapeten och drar till samtidigt som han glor stint på mej..


Givetvis  f i c k  han mat och samtidigt bekräftelse på att dåligt uppförande lönar sej.. Ack ja..


För nåra veckor sen satte jag ut julamarylliserna för att dom skulle på lite friluftsliv.. Dom fick dock stanna i krukorna med tanke på att sniglar älskar att gnaga på amaryllislökar..


Döm om min förvåning när jag i morse fick se detta:

 

"Opp Amaryllis", sjöng Bellman.. Och den här amaryllisen gör förvisso sitt bästa för att komma opp.. Det ska bli spännande att se om den är röd eller vit.. Jag har både och nämligen..


I morse gick jag ut före sju och jobbade duktigt med att klippa bort massor av blad från vinrankan.. Dom små druvorna behöver sol, nämligen.. När jag ändå höll på klippte jag ner ett utblommat nepetastånd också..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards