brimikshallon

Alla inlägg den 27 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 27 juni 2021 07:44


Ut.....in..ut......in.ut........


Den besynnerliga bokstavsillustrationen ovan ska föreställa lilla herr Rönnerdahls kommande och gående denna morron..

Korta besök inomhus omväxlande med betydligt längre ute.. Sicken tur att jag hade förstånd att installera en kattlucka..


Om nåt skulle jag vilja likna gossen vid en  k l o c k g ö k..


Missommarn sjunger på sista versen.. Inte för jag  t r o r  att det finns nåt som heter annandag missommar, men  o m  det gör det så är det idag.. 


Solen gassar och vinden tar i.. Tretti grader på östsidan.. Bara det inte blir en sån sommar som den för tre år sen.. Då brann halva Svealand upp i hettan..


Svealand förresten.. Visst låter det  a v l ä g s e t  i mina sydsvenska öron.. Nästan som ett främmande land..


Och ändå har vi tillhört Sverige i trehundrafemti år lite drygt.. Tidigare gjorde vi nog lite som vi själva ville.. Blekinge låg ju på behagligt  a v s t å n d  från Köpenhamn..


Vi ligger faktiskt  ä n n u  längre från Stockholm, men svenskarna hade nog betydligt hårdare nypor än våra gamla herrar.. 


Men visst, vi gjorde verkligen motstånd mot att bli svenskar.. (En del gör det fortfarande.. Lite då och då iallafall)..


(Nu brakade herr Rönnerdahl in genom kattluckan och flängde upp på vasken, där han har sin matplats.. Det lär inte dröja innan han knatar ut igen)..


Minsann, han bestämde sej för att undersöka världen under köksbordet.. Världen  p å  har han gjort bekantskap med för länge sen.. --Rosen i tårtan, det är jag det, tycks han mena..


 

Mjau på sej, kattracka..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards