brimikshallon

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 23 augusti 2012 06:45

-- Vad menar du med det.. Det är ju snudd på hädelse, fryner matte och tittar strängt på lilla hunden..

--Ja men matte, du var ju själv med när vi mötte henne.. Lilla Ellie.. ju..

--O ja, du har så rätt min älskling.. Sötare kan ingen vara än lilla Ellie från Åstorp och Kalmar.. 


Det var så här:

Matte och jag skulle gå en liten kisserunda nere i tallet.. Och då mötte vi ett ungt par som just hämtat en pyttepytteliten ljuvlighet, som hette Ellie.. Och som  o c k s å  skulle ut på en liten kissrunda..

Sån tur för den här lilla, lilla tyska spetsvalpen att hon fick träffa  m e j  som första vuxna hund (utom mamman) hon troligen sett.. Jag har nämligen ett synnerligen gott handlag med valpar och jag är genomsnäll och .. och..

--Ta inte i så du kräks, säjer matte.. Du vet mycket väl att pyttehunden var lite rädd för dej till att börja med.

Det var först när hon hämtat mod bakom rumpan på sin mänska som hon vågade sej fram och ville leka med dej..

--Ja, men matte.. Hon pussade mej på nosen.. Ett litet, litet slick med sin lilla skära tunga gav hon mej..

--Jo då.. Och sen  t r ö t t n a d e  du på henne och ville dra iväg ner bland träden..


--Matte, var  j a g  också en liten ljuvlighet när jag var valp..

--Å jo vars, men du var inte fluffig som Ellie.. Hon är ju som en skål vispad grädde.. Minst.. Och så lite aprikossylt mitt i det fluffiga..

--Matte, är jag ljuvlig  n u  för tiden..

--Nä min älskling.. Du är inte ljuvlig, men jag älskar dej precis som du är..

Och med detta får lilla Hallon nöja sej.. Jag älskar min matte också, men kan inte heller påstå att hon är direkt ljuvlig.. Vi passar bra ihop som vi är..


För övrigt har jag träffat Chicka i dag och vi hälsade vänligt på varandra.. Det kan vi kosta på oss nu när lilla mor har åkt hem och inte är här och försöker ställa till gruff med andra hundar..

Matte tycker att jag är en mes. som alltid gör som lilla mor.. Vill hon slåss så jamsar lilla Hallon med..

--Det är för att hon är  a l f a h u n d e n  och i hundvärlden lyder man sin ledare..

--Men du, Pellejöns, säjer matte.. Lilla mor lyder ju  m e j ..

Då har lilla Hallon inget mer att tillägga..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards