brimikshallon

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 15 augusti 2012 06:45

S å  glad jag blev i går kväll.. Lilla mor kom och ska stanna flera dar. Matte, den filuren, har vetat om det i ett par veckor, men har inte berättat det för mej..

--Det skulle bli en överraskning, sa hon och mös som en riktig tomtemor..

Jag fattade inte ens vad som var på gång när matte bäddade lilla mors säng nedanför vår.. Tänk, lilla Hallon är trögtänkt.. Det hade jag inte kunnat föreställa mej..


Matte vattnar sina rosor varenda dag länge och väl för att dom ska "rota sej" riktigt bra.. Ibland står hon långa stunder och bara tittar på dom.. Jag tycker faktiskt att det här rosandet håller på att gå till  ö v e r d r i f t..


--Ja men, säjer hon.. Precis så där står jag och tittar på  d e j  också, min lille avundsjuking, säjer hon.. Du får faktiskt börja  i n s e  att det finns  a n d r a  varelser också här i världen..

"Varelser" sa hon.. Det är väl ändå att ta i..

Det är för väl att dom här figurerna ska rota sej.. Annars tog hon väl in dom och lät dom också sova i sängen.. Fnys..


Den stora trösten är, att matte har köpt rosvarelserna  för att dom lever länge och för att lilla Hallon inte ska bli lessen för att dom har gjort sitt efter nåra veckor och ska kärras ner i skogen.. Som avfall.. Som dom vissna vallmona och klintarna..

Ser man det på  d e t  sättet känner jag faktiskt en liten glad känsla nånstans i magtrakten.. Det är för lilla hundens skull som matte har satt lsina rosor..

  








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards