brimikshallon

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 11 mars 2012 09:03

Go´fruktansvärt go´söndag till alla mänskor, som traskar omkring på den här jorden.. Till dom som  i n t e  traskar också, framför allt till  d o m !! Och  h u n d a r  och katter och fåglar, ja, till precis  a l l a !!

Varför denna översvallande inledning, kanske nån undrar.. Det är som vanligt mattes förtjänst, eller motsatsen, vilket ni vill. Hon blir så otroligt glad när solen skiner så både hon och jag  börjar skina själva.. Och så  s j u n g e r  (nåja) hon och trallar och allt detta för att termometern visar tio plus och solen strålar och vinden har mojnat och fåglarna väsnas och att det är en väldigt fin morron trots att det är söndag!!

Just nu passar en liten lur väldigt bra så jag har precis rullat (tja, nåt ditåt i alla fall) ihop mej i stolen. Soffan är väl inte att tänka på..

Allt är dock inte sång och marmelad denna morron. Matte förargar sej också!! Det gör hon ofta på våra kisserundor. Med lilla Hallon är det precis  t v ä r t o m !! Jag tycker det är alla tiders att folk spottar ut tuggummi på gatan, där dom ligger och doftar mums precis under min nos.. Jag älskar dom här urtuggade godsakerna och snappar upp dom och sväljer dom..

Det här tuggummiätandet gillar inte matte.. --Gapet kommer att klistras igen på dej, säjer hon. Fast, å andra sidan. D e t  vore kanske inte så dumt!! 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards