brimikshallon

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 3 januari 2013 09:07

Både matte och hundarna hade som nyårslöfte att ha  r o l i g t  under det kommande året.. Vi började i går och  hade  kolossalt roligt.. Vi var lösa i skogen i nästan en timme. Matte hade tänkt sej en något kortare runda, men gick lite fel så vi fick en mycket längre språngmarsch än planerat.. Mattes fot protesterade inte mot långpromenaden så nu får vi väl hoppas att den är läkt..

--Jag får nog ta det  l i t e  försiktigt ett tag till, säjer matte..

Hon vill bli säker på att foten blir helt återställd..

--Sen kan vi springa desto mer och desto längre, lovar hon.. Och vovvarna instämmer..


Ibland undrar jag över  v a t t e n.. Är det så att vattenmängden här på planeten än konstant.. Det måste nog vara på det viset eftersom det inte finns nåt vatten ute i rymden som kan späda på jordvattnet..

Har då alltså  v å r t   vatten, det där som vi dricker och badar i och häller på blommorna, d e t  vattnet  alltså, har det alltid funnits och kommer det i fortsättningen alltid att finnas..

Varför började jag fundera över vatten.. Jo, det är så mycket vatten som svävar omkring oss i luften på dagarna. .

Förmodligen på nätterna också, men då kan vi inte se det.. Och så vips blåser det bort, men det bara flyttar sej.. Det försvinner inte..

Vovvarna dricker och kissar.. Lite vatten har alltså runnit genom  o s s .. Men  s e n  då.. Kissvattnet, vart tar  d e t  vägen.. Nånstans kommer det fram igen, men v a r, det kan jag inte fatta med min lilla hundhjärna.. 

Tänk om det finns underjordiska bassänger dit vovvarnas kissvatten samlas.. Och sen, när bassängen är full, spricker det upp en rämna i marken och vattnet forsar fram.. Och blåser omkring.. Som dimma. Eller regn..


--Vad tror  d u  matte om mina vattenfunderingar.. Kan det vara så som jag har tänkt ut det.. Med hundarnas kissvatten, alltså.. Lilla Hallon tittar ivrigt på matte.. L i t e  begåvad tycker jag allt att jag är, och det är vad jag hoppas att matte ska säja.. 


--Jag tror, säjer matte, att vi ska gå ut i köket och dricka lite vatten.. K a l l t  sådant. Och så ska jag svalka hundens panna med vatten också..

Äsch..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards