brimikshallon

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Kerstin Frithiof - 1 oktober 2013 07:52


Båda hundarna är friserade och fina.. Vi har varit hos Ann i Ebbarp.. Först lilla mor och sen, nåra dar senare, jag..

Matte å-ar och o-ar över hur  l e n a  vi är.. Och  s n y g g a ..

--Nu ser man hur  l i k a  varandra ni är, säjer matte..


Lilla mor är dock aningen mörkare och mitt huve är aningen större.. Bakifrån ser man att lilla mor är lite  k o b e n t  och  att lilla jag är  h j u l b e n t.. Rätt ordentligt hjulbent, om sanningen ska fram..


Medan jag var hos Ann var matte och lilla mor på Sweden Rock och sprang lösa och hade trevligt..

Förra gången jag var borta  (Det var när jag pensionatade) var dom på Listers huvud.. Det verkar som om matte anstränger sej lite extra för att lilla mor ska ha trevligt när inte jag är hemma..

--Det är för att hon inte ska  s a k n a  dej så mycket, din odåga, säjer matte..


När matte kallar mej "odåga"  betyder det att hon är extra gullig mot mej.. Mänskor  g ö r  så.. Säjer ett och menar ett annat.. Dom är lite knepiga, mänskorna..


Solen har kommit upp och skiner från en alldeles molnfri himmel.. Jag tror mej veta att det blir en skogsvandring i dag också.. Frågan är bara vart vi ska åka.. Hoppas upp till Halen.. D ä r  finns det fina leder och det är längesen vi var där..

Nåja.. Nytorpet och Lister går inte av för hackor heller.. Eller Stiby för den delen..

R y s s b e r g e t .. D e t  vore kanske en idé..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards