brimikshallon

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Kerstin Frithiof - 26 oktober 2013 08:24


--Om du fick leva om ditt liv, matte, vad skulle du göra då.. Skulle du ändra på nåt eller skulle du göra precis detsamma som du redan gjort.. Hundarna är på sitt filosofiska humör idag..

Matte flackar lite med blicken.. Det verkar som om hon inte gillar frågan..Hon vill väl inte minnas sina misstag.. Kan tänka..

Men sen samlar hon ihop sej och börjar lite trevande svara på frågan..


--Jag tror, att man till viss del inte själv bestämmer över sitt liv.. Man har en del med sej i ryggsäcken så att säja, och det avgör ganska mycket hur man gör sina val..

Sen gör man tokiga och tillåmed  s k a d l i g a  val och dom hade jag säkert undvikit om jag fått leva om mitt liv..

Dom  g o d a  valen hade jag gjort en gång till..


--Vilka är dom  g o d a  valen, matte.. Hundarna vill veta.. Visserligen är vi helt säkra på att v i  tillhör dom allra bästa val matte nånsin gjort, men vi vill höra henne säja det..


Matte småskrattar och pillar lite på oss och så säjer hon det.. Det där vi helst av allt vill höra..


--Vidare, säjer hon.. Vidare skulle jag ha varit  f l i t i g a r e.. Och så skulle jag ha lärt mej sköta pengar.. Rest en del, kanske..Lärt nåra fler språk.. Bott ett tag i Rom.. Och Paris.. Vandrat i fjällen.. Varit mer i svängen ..   Tagit för mej mera, liksom.. Eller som en 85-årig poetissa i USA skrev, när hon fick samma fråga som ni ställt till mej,

"Jag skulle ätit mer glass och mindre potatis"..


--Är du nöjd eller missnöjd med ditt liv matte.. Hundarna vill ha ett klart och tydligt svar och börjar tröttna på prat om val hit och dit och om glass och potatis..


--Helt klart är jag nöjd.. Vissa val kunde jag gjort annorlunda, men det mesta löste sej på bästa sätt.. Jag har ingen anledning till missnöje..

Nu slutar vi med det här resonemanget och går en sväng innan det börjar regna..

Kom vovvarna..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards