brimikshallon

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Kerstin Frithiof - 2 december 2014 08:55

    

Matte sparar pengar.. Det har hon gjort förr, men inte har hon blivit rik för det.. Den här gången är det tänkt att hon, när hon går och handlar, ska fråga sej för vart "objekt"  hon tittar på och känner sej sugen på:--Behöver jag verkligen den här ostbiten, bakelsen, leverpastejen åsåvidare..


Hon menar, att hon sparar pengar på det viset.. Hon kommer kanske hem med ungefär hälften mot vanligt i kassen..


--Vad ska du  h a  alla pengarna till, matte.. HUndarna har varit med förr och  v e t  att mattes entusiasm för nya projekt är skyhigh..


--Jag ska i första hand skaffa en slags manick man kan putsa  f ö n s t e r  med.. Den rekommenderas av många av mina bekanta.. Putseriet ska gå som en dans och man ska inte behöva slita och gno..


--Så bra, hojtar hundarna.. Då kanske du kan putsa fönster mer än en gång om året..


På detta svarar matte ingenting, men glor liksom lite surt..


Igår var vi på Stiby och hittade säsongens sista champinjon.. Inte illa för att vara den förste december..


Jag hittade en pöl med den läckraste lera, men matte kopplade mej och drog iväg med mej..


--Du får nog sätta  m u n k o r g  på honom när det är blött ute, sa Agneta, som var med..


--Ja,  g ö r  det.. Lilla Hallon lyser som solen.. Gör  d e t  så tror alla att jag är en  riktigt  f a r l i g  hund..


Och matte  g l o r..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards