brimikshallon

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Kerstin Frithiof - 4 december 2014 09:13

    

--Just nu är det mycket med  p o l i t i k,  du matte.. Vad säjer du om  d e t.. Hundarna är som vanligt intresserade av vad som händer i mänskovärlden..


--Jag var med på det allvarsamma och politiskt korrekta sjuttiotalet, och då blev jag för evigt vaccinerad mot allt vad politik heter..


--Varför då, matte.. Politik är väl nåt som gäller  a l l a..


--Inte på den tiden.. Då fanns det bara  e n  åsikt som räknades och den var röd och stod till vänster.. Allt var kommunistiskt på den tiden.. Tillåmed  b a r n p r o g r a m m e n  i TV..


--Då blev jag som sagt för evigt vaccinerad mot politik..


--Ungeför som mot smittkoppor och röda hund, då, matte..


--Precis så, vovvarna..


--Vad ska vi göra idag matte.. Svansarna vibrerar lite avvaktande.. Det  k a n  ju bli skogen..


--Nä vovvarna, inte skogen idag.. J a g  är bortbjuden i eftermiddag.. Vovvarna får klara sej själva..

S o f f a n  låter ni för övrigt bli, små ludenkorvar..


Matte bakade ingen provtårta igår.. Och idag ska hon bort.. V i  blir aldrig medbjudna är matte ska bort..


--Jodå, säjer matte.. Ni var medbjudna hem till min systerdotter för ett par månader sen, men jag tackade nej..


--Lilla Hallon hade säkert kunnat vara med och blivit god vän med systerdotterns hund, Fabbe, men lilla mor hade det varit värre med.. H o n  hade förmodligen ställt till det.. Således  i n g a  hundar med på  d e t  kalaset..


--Och inte idag heller.. Eller  n å n  gång.. Vad det beträffar..


Suck..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards