brimikshallon

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Kerstin Frithiof - 9 december 2014 06:25

    

-I natt var det kallt, du matte. Hundarna huttrar och drar pälsarna närmre sej..


--Tur att vi  h a r  varandra, för tillsammans behöver vi inte frysa..


--Så rätt, vovvarna, så rätt..


Den här mörka, mörka tiden är det inte så mycket vi kan hitta på.. Visserligen var vi en runda nerom motellet igår, men, ärligt talat, det var ingen höjdare.. J a g  för min del stretade bakåt och lilla mor drog framåt.. Matte hängde ganska hjälplös mitt emellan..


--Och jag som tog ut er för att vi skulle må bra, gruffade hon.. Och så försökte hon återföra åtminstone  m e j  till ordning och reda..


Det gick väl sådär..


Det är som sagt kallt.. Trots att det fortfarande är plusgrader och att det fortfarande blommar rosor i en del rabatter..


Det är  i n o m h u s  det är kallast.. Vi har, vad som förr var så inne: en öppen planlösning.. Det betyder bland annat att det är fritt blås genom hela huset..


Förr, när vi hade oljeeldning, kunde matte själv reglera hur varmt hon ville ha inomhus.. Det går inte längre..


Nu sitter det en  g i v a r e  på utsidan och det är  d e n  som bestämmer hur varmt vi ska få..


Är det ganska  v a r m t  ute, som nu exempelvis, anpassar  apparaten värmetillförseln efter det.. Strunt samma hur kallt det är  i n o m h u s..


--Det är tur att jag alltid har tyckt om att sticka, säjer matte med aningen av belåtenhet.. Tröjor har jag så jag kan packa på mej till michelingubbarnas dimensioner.. Att det sen blir si och så med  r ö r l i g h e t e n.. Ja,  d e t är en annan sak..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards