brimikshallon

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Kerstin Frithiof - 8 december 2014 07:59

    

--Jag tror, sa matte, jag tror, att vår dator  börjar bli gammal och trött.. Ibland hoppar den ur nätverket.. Eller är det möjligen nätverket som stöter ut den..


--Det sorgliga är, sa hon, vidare, att jag inte kan tyda dom instruktioner, som då och då dyker upp på skärmen..


--Jag måste nog, sa hon till slut, kontakta  d a t o r d o k t o r n  i Hällaryd, och be honom ta en titt på maskinen.. Eller hjälpa mej att skaffa en ny..


--Har du  r å d  med en ny dator då, matte.. Hundarna har fått smak på att skriva sin blogg, och vill inte gärna vara utan en dator..


--Med knapp nöd, vovvarna.. Men om vi drar in på  h u n d m a t e n  nåra veckor kanske det går.. Dessutom kommer hundarnas  m a g a r  att krympa åtskillligt.. Bara vinster med andra ord..


--Förresten:  J a g  kan dra in på maten jag också.. Och bli av med  m i n  mage..  Ännu flera och större vinster..


Hundarna tittar undrande på varandra... Undrande och lite skrämda.. Ibland är det svårt att veta om matte skojar eller menar allvar..


Imorse var lilla Hallon den som vaknade först.. När jag hoppade ner vaknade matte också, men inte fick jag följa med henne ut i resten av huset.. Ånä, jag fick vackert stanna i sovrummet..


Det var  m ö r k t  när vi vaknade, mörkt när vi kissvandrade och mörkt är det fortfarande..


--Snart ljusnar det.. Matte är obotligt optimistisk..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards