brimikshallon

Alla inlägg den 19 september 2015

Av Kerstin Frithiof - 19 september 2015 08:32

    

--Diitox, sa matte fundersamt.. Det ska jag pröva, sa hon och stängde datorn..


Hundarna kom svansande.. Vi kommer  a l l t i d  svansande när matte låter fundersam.. Den  k a n  ju hända att hon funderar på att sätta fram nåt gott..


Nåt  g o t t  var det inte hon satte fram.. Om man inte är kanin eller häst, förstås:


 


--Vad ska du ha det  d ä r  till.. Nu är det   h u n d a r n a  som är fundersamma..


Och så förklarar matte, att hon sett på  f a c e b o o k  ett recept på  a v g i f t n i n g s j u i c e,  och nu skulle hon prova på.. Detox är nämligen avgiftning på engelska.. Och ska nåt vara fint i Sverige ska det säjas på engelska..


--M-men matte  v i  är väl inte förgiftade.. Inte du heller.. Väl.. Eller.. Hundarna ser misstänksamt på grönsakerna matte satt fram..


Och så förklarar matte, att vi  v i s s t  kan vara förgiftade.. Åtminstone  h o n.. Utan att veta  o m  det.. Den här saften ska se till att jag blir avgiftad.. Diitoxed.. Sa matte och började hacka och skära..


Och så satte hon igång mixerstaven så det tjöt och skvätte om dekokten.. Lite skvimpade över och skvimpet slickade vi upp.. Inte var det nån  h ö j d a r e precis..


 


--Jaha, sa matte belåtet.. Tre dar ska jag dricka det här.. Tre gånger varje dag.. Sen ska jag må bättre än jag nånsin mått förr.. Vovvarna slipper..


Citron, selleri, persilja och vatten.. Det kan iallafall inte vara  f a r l i g t  för matte att dricka den här saften.. Om hon sen blir raskare och piggare återstår att se..


Vovvarna tvivlar..

































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards