brimikshallon

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Gårdagens misade bild..

Av Kerstin Frithiof - 28 oktober 2015 08:30

    

--Det var  d e n  sommaren det, sa matte när hon kom in efter att ha tagit upp knölar och rötter i går.. En del av blasten hackade hon sönder och grävde ner i rabatterna..


--Risajkling, sa hon belåtet..


Vovvarna tror att hon kände sej lite mallig för att hon kommit på det här med blastnedgrävning alldeles på egen hand..


Vädret är fortfarande strålande och matte ska strax gå ut och hänga tvätt..


Det mörknar tidigt på dagen.. Redan vid femtiden är det ganska mörkt.. Det fick vi bli varse i går.. Vi gick ut på vår vanliga runda här i byn.. Vi gick ut vid fyratiden och Innan vi kom hem var det nästan mörkt..


--Fortsättningsvis får vi promenera långrundan tidigare.. Eller så får jag ta på mej reflexvästen, säjer matte..


Nåra reflexvästar har inte hundarna, men våra koppel är reflkterande.. Åtminstona lilla mors..


Igår berättade vi om mattes lilla silverlänk.. Den, som hon var så glad över..


--Du  f o t o g r a f e r a d e  den ju.. Varför satte du inte in bilden på bloggen.. Hundarna begriper inte vitsen med att ta ett kort och sen inte sätta in det..


Matte ser generad ut..


--Mja, jag glömde sätta in bilden i datorns bildarkiv, och glömmer man det  kan  inga kort publiceras..


Tänk, vad det är mycket med det jordiska.. Varken hundarna eller matte är särskilt hemma på.. tja.. inte särskilt hemma på  n å n t i n g..


O s s  gör det inte så mycket.. Ingen förväntar sej att två små hundar ska vara särskilt hemma på nånting..


Det är värre för matte, som ofta får skämmas för att hon som sagt inte är särskilt hemma på nånting..


 















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 6 maj 14:34

  Idag har jag suttit 40 minuter i en stillastående bilkö på motorvägen mellan Sölvesborg och Karlshamn.. En olycka hade skett i höjd med Mörrum och motorvägen var avstängd i båda riktningarna.. Jag kan just undra hur långt kön sträckte ej.. En mil...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 4 maj 16:21

  Jag gick ut i trädgårn med kameran i högsta hugg.. Faktum är, att jag tänkte fota mina blommande fågelbärsträd, men så fick jag syn på dom  h ä r  små förtjusningarna:   Nån slags liljeväxt är det.. Tulpaner kanske.. Men dom är väldigt låga...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 3 maj 18:43


  Jag undrar om jag inte håller på att bli smått elektronikberoende... Det är, eller  v a r , så här:   I går morse strejkade min telefon och vägrade släppa ut mej på nätet..   "Låt den tjura", tänkte jag.. "Den kommer väl på bättre tank...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 2 maj 09:50

  Sommaren har kommit.. Förhoppningsvis för att stanna.. Det  b l e v  grönt till Valborg trots att det verkade ha stannat av för ett par veckor sen..   Jag var ute för att fota trädgårn den första maj, och då kom herr Rönnerdahl för att dra ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 30 april 17:24


  ... Å linden den bär gröna löv om våååren... Sjöng man i ena socknen..   ... Så långt som solen går så sprida vi vårens blooomor.. Sjöng man i en annan..   Vad det handlade om var två olika omkväden på  m a j v i s a n.. Den som började "...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards