brimikshallon

Alla inlägg den 17 november 2016

Av Kerstin Frithiof - 17 november 2016 08:25

    

Solen skiner, himlen är molnfri, stiltje råder och vi har 10 plusgrader..


--Bättre kan det inte vara, säjer matte och myser..


I morse släppte matte mitt koppel medan hon skulle städa upp efter lilla mor.. D å  kom det en kvinna med en  s t o r  hund, en schäfer noga räknat..


Jag satte högsta fart, glad för att träffa en annan hund.. H e n  blev inte lika glad utan försökte klå upp mej..


Där fick jag stå med lång nos och svansen mellan benen..


Schäferkvinnan verkade rädd att jag,  j a g ,  skulle tagit skada.. Nädå, varken jag eller schäfern tog nån skada..


Matte var mest bekymrad över att hon inte kunde hitta lilla mors bajskorv i halvmörkret..


Matte åkte iväg och vaccinerade sej trots allt.. Hon hade att välja mellan en PRO-träff och vaccination..


--Självklart valde jag vaccination, säjer matte.. Livhanken är jag ju rädd om, säjer hon.. Träffar med mycket folk är inte riktigt min likör heller, säjer hon vidare.. Även om det kan vara nog så trevligt när jag väl masat mej iväg, tillägger hon tankfullt..


--Apropå  l i k ö r,  matte.. När ska du och G. kolla om  e r  häxbrygd är klar..


--Tja, vid lucia ungefär, svarar matte.. Då bör körsbären vara uttömda på smak..


--Sen gäller det att sila upp saften och sätta till socker..

 

I snart fyra månader har den här anrättningen stått i källarskafferiet.. Om ett par veckor gäller det..


--Det ska bli spännande, säjer matte..


--Vad ska du  g ö r a  med likören, om det nu  b l i r  en sådan.. Hundarna ställer sej tvivlande till resultatet.. Det kanske blir med den som med mattes trolleri..


--Jag tänkte jag skulle tappa upp den på flaskor och ge bort som julklapp.. O m  det hela blir bra, vill säja..


--Något lite behåller jag för egen räkning..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards